Min helg

Ja, åkte ju först upp med brorsan och hans trumgrupp (pappa skjutsade) på fredagen. Vi stannade på max i uppsala och åt, sen åkte vi till märsta där dom skulle spela. Fick hjälpa dom att plocka fram hundra trummor, sen åkte jag och pappa iväg, först till sollentuna centrum och sen till löpargymnasiet. Kom dit väldigt tidigt så fick vänta ganska länge haha. Sen började det iaf. Så först var det ett typ informationsmöte. Sen blev det träning, distans, som gick ganska snabbt som vanligt haha, men det kändes bra. Efter träningen var det dusch och mat, sen körde vi brännboll, satt och spela kort och sånt.
På lördagen gick vi upp strax före åtta tror jag. Först frukost sen gästföreläsning, mattias claesson var där och pratade om lite allt möjligt, var väldigt intressant iaf. Sen var det träning, vi körde intervaller nere på "strandpromenaden" vid vattnet, väldigt fint där. Körde iaf 8xca 500m med 1 min vila, låg på 1.40 i snitt. Och jobbigt blev det på slutet kan jag tala om. När vi var klara stannade vi och kollade lite på turebergsstafetten som gick där, och sen gick vi hem och åt lunch. Sen låg vi ute på gräset och solade och tog det lugnt bara, tills nästa träning, som var uthållighetsstyrka (riktigt jobbigt det med!). Efter den träningen duschade vi och sen åt middag. På kvällen gick vi till macken och köpte gottisgrejer, hängde i soffan och kollade på film.
På söndagen fick vi gå upp en halvtimme tidigare, så var det frukost och sen städning. Nån timme senare var det dags för sista träningen, som var på bana. Vi tjejer körde först häckskolning, sen intervaller; 3x300m med 1 min vila (låg på 57s på alla), 4x200m (36-37s) med 1 min vila och 6x100m (16-17s) med 30 sekunder vila, var 3 min serievila mellan allt. Blev väldigt jobbigt, och så var man ju lite sliten sen träningarna innan också. När vi kom tillbaka så var det bara dusch, lunch och utvärdering. Sen var det slut!
Har varit en superrolig helg iaf, längtar tills nästa!
.
När pappa kom och hämtade mig så åkte vi först till stinsen köpcentrum och kollade lite (kan lägga upp lite bilder på det jag köpte sen), sen åkte vi in till stan för att kika på lättviktsskor (som jag hittade, kan visa sen också). SEN åkte vi hem, hehe.
.
Och ett stort grattis till er som orkade läsa sig igenom mitt tråkiga miiilsinlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0