Dag 9 - Hur och vad jag tänker på under tävling

Ligger ju lite efter med det här, men tar de när jag känner för't.
.
Hur och vad jag tänker på under tävling beror helt på vad det är för tävling och hur det går haha. Är det typ 800 eller 1000m så försöker jag ta en tvåhundring i taget och tänka att nästan ge allt (typ..) varje sån. Men är det lite längre eller terränglopp så försöker jag nog bara tänka positivt. Det jag alltid försöker tänka på är att jag vet att jag har mer att ge när jag tror att jag är helt slut, att jag kan pressa mig lite till hela tiden. På arenalopp (eller inomhus då) så brukar jag också ofta tänka väldigt mycket på tider, om jag ligger före eller efter planen och vad jag kan tänkas komma in på för tid. Det kan ju både vara bra och dåligt, för om jag ligger före så får jag ju en kick av det, men ligger jag efter så blir det ju bara ännu jobbigare. Men om det går dåligt och känns skitsegt så kan det finnas väldigt dåliga tankar haha, då är det mest "målmålmål" och "trötttrötttrött".. Men jag försöker iaf att alltid tänka positivt och försöker pressa mig så mycket jag kan.
.
Jag tror också att det är väldigt viktigt att tänka rätt innan tävling, alltså nåra dagar innan, och att man är riktigt taggad när man ska springa. Det har hänt flera gånger att jag inte har varit så taggad och då har det inte gått nå bra heller.
.
Det finns nog ganska mycket att förbättra just med det mentala och just under tävling, jag tror många gånger att jag skulle kunna ge lite mer om jag orkade pressa mig lite till och tänka lite bättre.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0