Dag 5 - Mina träningskläder & skor

Lite konstig punkt kanske, men kom inte på nåt bättre haha.
.
Löpningen är ju väldigt bra på det sättet att det inte behövs speciellt mycket utrustning, inga dyra skidor, pjäxor, stavar och allt. Det enda man egentligen behöver är bekväma kläder att springa i och ett par skor. Sen när man blir äldre och väljer att satsa mer så blir det ju lite fler skor och lite mer kläder, men det är fortfarande ganska lite om man jämför med vissa andra sporter. Jag har ju ganska mycket träningskläder, speciellt t-shirts, har ju fått en massa på lopp och grejer, tror mamma räknade till ungefär 30 st (som passar nu alltså). Sen nu på vintern så är det ju långa tights, underställ, långärmade tröjor och overall som gäller, så det har man ju en del av. På sommarn är det oftast bara korta tights och t-shirt. Där mittemellan så blir det ju lite mittemellan också haha, lite tunnare tröjor än på vintern och inget underställ. Men de långa tighsten jag har använder jag året runt (förutom de tjockare "vintertightsen").
De skor jag har (använder alltså) är mina joggingskor, lättviktsskor och spikskor. Joggingskorna är ju de jag använder mest och vid nästan alla träningspass (iaf på vintern). Lättviktsskorna har jag på lite längre tävlingar och terränglopp, men ibland även på intervallpass och sånt. Spikskorna använder jag främst på bantävlingar men ibland på intervallträningar och riktigt hårda pass också.
Så det var väl det!
.
En favorittröja, ROSA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0