brutna ben och brand...

hej igen ! nu är vi hemma igen då, lr har varit ett tag men jag är inte så himla pigg...typ ont i halsen, huvudet och kroppen , vet inte om jag har feber. tog en alvedon så nu är det iaf bättre :) hoppashoppas jag bara är trött !

men kan ju berätta lite om sälen. haha vet inte riktigt vart jag ska börja, hände konstiga saker varje dag. första dagen va vi upp på lindvallens fjäll (där vi bodde), men det fanns inga riktiga vandringsleder märkte vi när vi kom till skyltar där det stog att man inte fick gå där och att det va en cykelslinga. och mkt riktigt kom det nåra cyklar i full fart som stänkte ner oss och höll på att köra över oss. så vi tog en annan väg rakt upp, ganska brant så pulsen gick upp lite där hehe. sen när vi väl va uppe så kom det mörka moln och det börja regna. hugo trodde det skulle börja åska så han blev ju vansinnig. så det blev första bästa rakt ner, blött blött och halt ! men vi överlevde iaf. sen va vi väl till experium en stund och lite så. umgicks i våran stoooora stuga. men trevligt kan man ha ändå ! på fredagen va vi iaf till högfjället och vandrade. jag och victoria sprang också, och det gick ju...sådär kanske man kan säga. för det första va det jävligt svårsprunget, typ gyttja, vatten, stenar, mossa, ja allt som är i vägen när man ska springa ?! victoria tappa skon i leran haha ! men det värsta va ju typ när vi skulle stanna, victorias knä knäcktes och vi visste inte om det va brutet först men som tur va så hade hon tur i oturen. inga brutna ben med andra ord. sen grilla vi korv där uppe på fjället och gick tillbaka till bilen och åkte "hem". väl "hemma" så fick vi en efterlängtad dusch. sen gick vi till experium, och jag fick en überskön tjocktröja ! och så kolla på shrek-nu och för alltid (3D). sen middag. och efter det bowling. nicenice. jag vann ! :D hehe. på lördagen va vi till fäboden och kolla på alla djur haha. blev lunch på experium och sen in på badet. där va det riktigt nice. varmt i vattnet !! rolig rutschkana och lite annat. vi va på typ spa också där det va bastu, isvak, varm avslappningspool, nån grej där vattnet övergick från kallt till varmt. och tro det lr ej, jag doppa hela mig i isvaken, TVÅ gånger :o ! det va ju fan 10 grader !! iaf så när vi låg i den varma poolen så gick larmet. mamma skämta om att det va brandlarmet. och vad tror ni det va då ? högtalarn ba: eld har utbrutit i byggnaden, ta er ut närmsta utång. och använd inte hissarna. så vi flög upp ur poolen och rusa ner till övriga. men vi fick inte gå ut utan stå och vänta på rapporter. jag va ju livrädd, orolig som man är, haha. men sen sa dom att det va ett falskalarm så det va coollungt. men ja, det va ju en händelse i sig om man ska säga så...men vi fick fortsätta bada. sen gick vi hem och åt middag. sen sprang vi till ica och köpte godis (joel trodde att vi inte skulle hinna). satt hemma i stugan och åt godis framför tvn. så idag då, gick upp före 7 och packa ihop allt och fixa i ordning. åkte runt 8. va ju till en "tävling" om man nu kan kalla det för det haha...tog det som träning iaf. sen en låång väg hem (enligt mig). men vi kom hem efter ett tag iaf, skönt.

och tro inte att jag tycker den här resan har varit tråkig och dålig pga av alla missöden. det har varit superkul :D

komr bilder senare, när jag orkar lägga in dom på datorn.

Kommentarer
Postat av: victoria

Det hände ju ett och annat på denna resa : )Resan till Sälen sommaren 2010 ett minne man kommer ha för livet :D haha! Det har varit superskojj! <3333

2010-07-25 @ 21:35:40
URL: http://vicotoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0