Träningar

Nu lär jag skriva lite från både gårdagens och dagens träning. Orkade inte skriva igår när jag kom hem.

Men igår körde vi ett pass som hette "toned and tough", var ett intensivt styrke- och konditionspass med bara kroppen som medel. En massa benböj, armhävningar, olika former av plankor, hopp och allt möjligt. Riktigt jobbigt var det iaf! Men också väldigt roligt :) Instruktören var väldigt skrikig och rolig haha. Idag har jag träningsvärk i benen kan jag säga! Insida och baksida lår, härligt. Känner i armarna också om jag gör nåt speciellt.

Och idag körde vi ju på gymmet. Körde som vanligt. Fast tusingen gick 5s snabbare då, så den här gången blev det på 3.35. Kändes extra mycket då vi hade träningsvärk i benen, men inte viker vi oss! Sen blandad styrka då, men inte ben! (Även fast det kändes i benen i typ varje övning konstigt nog.. haha)

Så där har ni, två dagars träning! Inomhus bådadera, men det går att variera mycket även om man bara håller på med löpning som ni kanske märker. Det är mycket grundträning av olika slag man behöver, inte bara vara ute och springa samma runda varje dag, då skulle nog t.o.m. jag tröttna till slut. Löpning låter väldigt ensidigt, men det finns så mycket olika sträckor, farter och olika saker man kan köra och jag älskar det, framför allt.


Kommer ihåg att jag va så jäkla glad efter det här loppet, mitt perslopp på 2000. Gick skit dagen innan, så kom tillbaka fullt taggad men inte trodde jag då på pers med nästan 5 sekunder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0