Helgen

Så, nu ska jag berätta om helgen.
Kom ju dit i fredags runt klockan fyra. Först "incheckning" i rummen, jag fick dela rum med jacqueline och hedda :) Men sen va det lite information, och helgens tema var "uthållighet/kondition". Efter det gav vi oss av till en stor gymnastikhall för att köra allmän styrka/kondition, det innebar en ganska lång bana med en massa styrkeövningar och grejer. Körde 6 varv, de två första med kula, nästa två med stafettpinne och sista två utan nånting. Sen körde vi lite andra styrkeövningar. Var faktiskt mycket jobbigare än jag trodde det skulle va! Efter träningen skyndade vi oss tillbaka för att duscha och sen äta. Ganska tätt inpå var det en "mini-föreläsning" om helgens tema, och direkt efter gemensam aktivitet i en annan gympahall. Vi körde 5-kamp (tror det var 5 grejer haha..), och mitt lag (smurfarna) vann såklart! Sen var kvällen fri, vi drog till macken och på vägen tillbaka va det nån skitläskig gubbe som ville ta kort och skit. Vi satt typ bara på rummet och prata och lärde känna varandra. Somna efter 12 nån gång (som vissa andra inte gjorde haha!)
På lördagen vakna jag med träningsvärk i benen, haha den där styrkan tog mycket mer än jag trodde! (Trodde jag skulle va helt körd med träningsvärk efter en av fyra träningar..). Var iaf frukost 8 och sen träning 10.30. Vi körde kort distans som skulle vara som en uppvärmning inför styrkan, men det blev lite snabbare! Hehe. Så direkt på det så körde vi bålstyrka nere på gymmet med pilatesbollar. Sen direkt efter det var det lunch, sen föreläsning som leds av olle walleräng och klockan 15 gav vi oss iväg mot storängshallen i huddinge för ett till träningspass. Blev 150 meters där. 3x3x150m med 30s joggvila emellan och 4 min serievila. Vi körde de allra flesta på 27s, nåra nån sekund mer eller mindre. Trodde det skulle gå skitdåligt och kännas jättetungt då benen absolut inte var fräscha innan haha, men det gick över förventan! Jusste, innan intervallerna körde vi häckgång och sånt också. Men när vi kom tillbaka var det middag, sen blev det kö till duscharna haha. Efter ett väldigt stort antal minuter va vi iaf klara. Sen kollade vi på film, skräckfilm, "instängd". Va skitläskig och äcklig, skrek nog flera gånger haha. Alla va typ skiträdda sen och frida fick nå fel på mig för att jag hela tiden sa att en "alien" skulle komma och hoppa upp framför oss eller nåt, haha. Vi gick till macken en till gång efter det. Sen satt vi och pratade och hade det mysigt hela kvällen, pratade om allt mellan himmel och jord kan man nog säga. Somnade typ samma tid som kvällen innan. Och jag sov inne hos frida och emma då, för mina roommates skulle tävla med nå killar vilka som kunde hålla sig upp längst (vilket ledde till 1 timmes sömn för dom haha), och jag ville verkligen inte sova själv efter den där jävla filmen!
På söndagen hade jag ännu mer ont i benen haha. Men vi åt frukost först, sen städade vi ihop och chillade lite innan träningen. Vi körde i edsbergsparken, 3x3-2-1. Alltså intervaller med 3 min, sen 2 min och sen 1 min gånger 3. 1 min vila mellan och typ 1,5-2 serievila. En i varje set körde vi snöpulsning också. Så joggade vi tillbaka och duschade. Sen lunch och utvärdering. Och hejdå.
Har varit en hur underbar helg som helst!! Och inspirerat mig supermycket. Är så jävla taggad nu. Tack allihopa för denna helg! Och kommer sakna en hel del människor otroligt mycket (synd att det är så långt mellan vissa av oss..), hoppas vi ses snart!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0